PL-SOFT Sp. z o.o., Al. Niepodległości 645 B, 81-855 Sopot, tel. 533 64 62 88, biuro@pl-
Rejestr aktualizacji programu Wersja 2.5.0.0 (18-05-2022 r.)
Wersja 2.4.2.0 (15-10-2021 r.)
Wersja 2.4.1.0 (1-04-2021 r.)
Wersja 2.3.3.0 (30-09-2020 r.) - poprawiono moduł wczytywania danych faktury; Wersja 2.3.2.0 (24-08-2020 r.) - dodano sposób płatności: karta płatnicza; - poprawiono moduł wysyłania dokumentu za pomocą wiadomości e-mail. Wersja 2.3.1.0 (11-02-2020 r.) - Poprawiono wyświetlanie stawki VAT zwolnionej na wydruku. - Dla nowych dokumentów dodano sprawdzenie czy została zmieniona bieżąca data wystawienia dokumentu. Jeżeli tak to pojawi się pytanie o wygenerowanie nowego numeru dokumentu zgodnie z ustawioną numeracją. /Ma to znaczenie jeżeli np. mamy numerację miesięczną a wystawimy fakturę na początku następnego miesiąca a dotyczy ona miesiąca poprzedniego/ Wersja 2.3.0.0 (1-12-2019 r.) - Dodano obsługę mechanizmu podzielonej płatności (odpowiednia opcja do ustawienia na dokumencie faktury). Jeżeli opcja nie będzie włączona to dla faktur o wartości brutto powyżej 15 tyś. pojawi się stosowne ostrzeżenie aby tę opcję włączyć. - Ustawienia programu. Dodano opcję, która umożliwia wyłączenie ostrzeżenia o nieustawionej opcji Mechanizm podzielonej płatności dla faktur o wartości brutto większej niż 15 tysięcy. Wersja 2.2.0.0 (1-03-2019 r.) - Dodano funkcję wczytywania danych o kontrahentach z systemu GUS na podstawie wprowadzonego numeru NIP. Funkcja jest dostępna tylko przy aktywnej subskrypcji aktualizacji. - Dodano możliwość dowolnego definiowania nazwy plików PDF (Ustawienia -> Dokument /zakładka nazwy plików PDF/). Nazwa pliku może zawierać dowolny ciąg oraz nr dokumentu, typ dokumentu, dane kontrahenta (nip, nazwa), datę wystawienia. Wersja 2.1.1.0 (20-02-2019 r.) - Poprawiono funkcję drukowania wszystkich dokumentów z listy. Wersja 2.1.0.0 (04-01-2019 r.) - Baza nabywców. Dodano kolumnę Skrócona nazwa nabywcy. - Baza nabywców. Wyszukiwanie według pola Nazwa rozszerzono o pole Nazwa skrócona. - Panel główny. Dodano możliwość wyświetlenia listy dokumentów z dowolnego okresu. [Data wystawienia -> wybrany okres] - Panel główny. Dodano możliwość wyszukiwania według pola Forma płatności. - Panel główny. Do menu podręcznego dodano funkcję umożliwiającą wysłanie bezpośrednio do drukarki zaznaczonego dokumentu. - Wydruk dokumentów. Dodano numer dokumentu podczas wysyłania dokumentu do drukarki. - Dokument -> Pokaż jako PDF. Nazwa dokumentu zawierać będzie numer dokumentu. - Ustawienia programu -> Numeracja. Dodano możliwość dowolnego ustawienia numeru faktur. Obecnie numer faktury może być na początku lub na końcu (F - 23/01/2019 lub F - 2019/01/23) - Raporty -> Wystawione dokumenty. Do raportu w formacie CSV dodano kolumny: Forma płatności, Termin płatności, Zapłacono (TAK/NIE) oraz Data zapłaty. Wersja 2.0.0.0 (01-07-2018 r.) - Eksport JPK FA. Dodano funkcję eksportu danych do formatu JPK FA. Funkcja dostępna w menu Raporty - Ustawienia. Dodano kartę JPK FA. Kartę należy wypełnić aktualnymi danymi przed generowanie pliku JPK FA. Wersja 1.4.7.0 (10-07-2017 r.) - poprawiono funkcję wyboru dokumentu do funkcji Podgląd wydruku. - dodano możliwość utworzenia faktury proforma na podstawie rachunku. - dodano możliwość wystawienia rachunku na podstawie faktury proforma. Wersja 1.4.6.0 (02-06-2017 r.) - zabezpieczono funkcję usuwania dokumentów tak aby przypadkowo nie zostały skasowane wszystkie dokumenty z listy. Kasowany będzie zawsze tylko pierwszy zaznaczony dokument. Wersja 1.4.5.0 (31-01-2017 r.) - w związku z możliwą sytuacją (ustalmy przyczynę), że podczas drukowania zaznaczonych faktur niektóre faktury drukowane były wielokrotnie, zmieniono działanie funkcji z Drukowania zaznaczonych faktur na Drukowanie wszystkich faktur z listy. Funkcjonalność (drukowanie zaznaczonych) zostanie przywrócona w kolejnych wersjach. Wersja 1.4.4.0 (04-01-2017 r.) - dodano obsługę faktur VAT z odwrotnym obciążeniem. Odpowiednia opcja na formularzu edycji faktury. (jeżeli opcja będzie włączona to należy pamiętać aby wszystkie towary miały stawkę Vat 0% lub NP). Wersja 1.4.3.0 (12-08-2015 r.) - dopasowano wygląd formularza Edycji Faktury do systemu Windows 8/10 (gdy wybrano zwiększoną czcionkę 125%) Wersja 1.4.2.0 (21-10-2014 r.) - zwiększono szerokość kolumny Ilość. - dodano możliwość powiązania Osoby wystawiającej fakturę z profilem systemu Windows. Dane osoby wystawiającej należy wpisać w Ustawienia programu na karcie Ogólne. Dana ta zostanie zapisana w profilu użytkownika a nie w bazie danych. Wersja 1.4.1.0 (11-09-2014 r.) - dodano możliwość wyświetlenia na fakturze EU napisu "obciążenie odwrotne" lub "reverse charge/obciążenie odwrotne". Opcja do ustawienia na karcie Dokument w Ustawieniach. - dodano możliwość wyłączenia na fakturze wyświetlania kursu waluty. Opcja do ustawienia na karcie Dokument w Ustawieniach. - dodano możliwość utworzenia faktury pro-forma na podstawie innej faktury. Wersja 1.4.0.0 (09-07-2014 r.) - dodano możliwość wstawienia własnych nazw dla dokumentów (Baza danych -> Ustawienia -> Numeracja). Na tym formularzu można zmienić domyślną nazwę dla np. rachunku. - dodano możliwość zdefiniowania domyślnego tekstu w przypadku korzystania ze zwolnienia z VAT. Baza danych -> Ustawienia-> Sprzedawca). Wartość ta będzie wykorzystywana dla nowych dokumentów. - przywrócono dokument o nazwie proforma. Dokument ten nie zawiera rozliczenia VAT. Wiec zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem nie jest dokumentem, który może być automatycznie traktowany jako dokument sprzedaży (nie zawiera wszystkich wymaganych elementów). - podczas dodawania nabywcy można automatycznie wprowadzić jego adres e-mail. Wprowadzony adres e-mail będzie automatycznie wykorzystywany podczas wysyłania dokumentu (format PDF) mailem. - podczas wyszukiwania według pola Nabywca można w to pole wpisać także numer NIP. - dodano dla dokumentu typu proforma możliwość jej anulowania. (menu podręczne -> Rozliczenie dokumentu -> Anuluj). Dzięki tej funkcji nieopłacone proformy można usunąć z listy ale nie z bazy danych. - wyszukiwanie według pola Typ dokumentu. Do listy dodano atrybut Anulowane. Dzięki tej funkcji można odszukać anulowane dokumenty i je przywrócić (menu podręczne -> Rozliczenie dokumentu -> Przywróć). - dodano na pasku podsumowania informację o aktualnym stanie subskrypcji aktualizacji programu. Wersja 1.3.3.0 (20-02-2014 r.) - poprawiono moduł wysyłania maili - dodano funkcję anulującą dokonaną wpłatę. Funkcja dostępna w menu podręcznym (Rozliczenie dokumentu) Wersja 1.3.2.0 (28-06-2013 r.) - poprawiono moduł wydruku faktur korygujących. Wersja 1.3.1.0 (12-04-2013 r.) - poprawiono moduł importu z plików CSV. Wersja 1.3.0.0 (06-02-2013 r.) - dodano opcję umożliwiającą ukrycie paska podsumowania na panelu głównym /ustawienia programu/ - zwiększono wielkość pola na nazwę towaru/usługi do 250 znaków - dodano nową pozycję do filtru (okres rozliczeniowy) {poprzedni rok} - dodano opcje umożliwiające ukrycie napisów VAT ,MP oraz napisów oryginał, kopia /Ustawienia programu/ - usunięto możliwość wystawiania faktur proforma - w ustawieniach -> Sprzedawca dodano możliwość wyboru procedury marży dla faktur marża Wersja 1.2.4.0 (11-06-2012 r.) - dodano nowy znacznik: #WALUTA_DOKUMENTU# (szablon wiadomości e-mail) - dodano możliwość wysłania kopii wiadomości (faktury) na zdefiniowany adres e-mail - poprawiono moduł zamiany znaczników podczas wysyłania wiadomości e-mail Wersja 1.2.3.0 (21-07-2011 r.) - dodano możliwość sortowania raportu Wystawione dokumenty według pola Nazwa nabywcy oraz Numer dokumentu. Wersja 1.2.2.0 (28-04-2011 r.) - poprawiono obsługę polskich znaków podczas eksportu dokumentu do formatu PDF. Wersja 1.2.1.0 (16-03-2011 r.) - poprawiono obsługę działania programu w przypadku, gdy w systemie Windows separator dziesiętny ustawiony jest na kropkę - poprawiono wydruk pliku graficznego w stopce dokumentu Wersja 1.2.0.0 (21-12-2010 r.) - dodano nowe stawki VAT (5%, 8% i 23%) - dodano nowe funkcje do modułu Towary i Usługi umożliwiające zmianę stawek VAT /funkcje dostępne są w menu podręcznym/ - dodano funkcję ostrzegającą przed dodaniem towaru lub usługi ze stawką 3%, 7% lub 22% Proszę pamiętać o zmianie domyślnej stawki VAT z 22% na 23%. Opcja dostępna w ustawieniach dokumentu. Wersja 1.1.7.0 (17-09-2010 r.) - poprawiono błąd zamiany pola Termin_Platnosci podczas wysyłania wiadomości e-mail - zmieniono sposób aktualizacji programu. Obecnie aktualizacja odbywa się poprzez stronę: http://www.pl-soft.pl/update.php Wersja 1.1.6.0 (5-07-2010 r.) - rozszerzono wielkość pola uwagi na fakturze - kolumna brutto jest zawsze ostatnią kolumną na wydruku faktury - dodano opcję włączenia/wyłączenia przeliczania kwot dokumentów na walutę PLN. Opcja dostępna podczas generowania raportów. Wersja 1.1.5.0 (8-06-2010 r.) - poprawiono błąd, który uniemożliwiał zmianę liczby cyfr w numerze dokumentu Wersja 1.1.4.0 (2-06-2010 r.) - dodano możliwość ustawienia domyślnej waluty dla dokumentu /Ustawienia->Dokument/ Wersja 1.1.3.0 (31-05-2010 r.) - dodano możliwość ustawienia numeracji miesięczne dla dokumentów /dokumenty już wystawione poprzez ponowne zatwierdzenie mogą być przepisane do numeracji miesięcznej/ Wersja 1.1.1.0 (8-03-2010 r.) - dodano możliwość wstawienia faksimile w podpisie dokumentu - dodano możliwość drukowania zamówienia jako wyceny (opcja do ustawinia w ustawieniach programu Karta Obsługa programu) - dodano możliwość wystawienia korekty do rachunku Wersja 1.1.0.0 (5-03-2010 r.) - dodano funkcję eksportu do formatu CSV (dla programu MS Excel) raportów: - wystawione dokumenty - sprzedaż wg. towarów/usług - sprzedaż wg. nabywców - statystyka miesięczna Wersja 1.0.12.0 (21-01-2010 r.) - poprawiono generowania szablonów e-mail. Wersja 1.0.11.0 (21-01-2010 r.) - dodano możliwość wystawienia dokumentu Faktura VAT UE ze stawką NP (nie podlega) Wersja 1.0.10.0 (27-11-2009 r.) - dodano możliwość utworzenia faktur dla wszystkich odbiorców należących do jednej grupy - dodano możliwość wydruku faktury wraz z blankietem wpłaty gotówkowej na jednej kartce A4 - dodano możliwość wydruku wszystkich dokumentów z listy (zgodnie z ustawionym filtrem) Kartoteka Nabywców, Towarów i usług - dodano możliwość usunięcia wszystkich zaznaczonych pozycji Wersja 1.0.6.0 (10-02-2009 r.) - w przypadku gdy rabat wynosi 0 to kolumny z rabatem są ukrywane na wydruku dokumentu - dodano możliwość ustawienia dowolnego tytułu dla tabeli towarów i usług (Ustawienia -> Dokument -> Opis tabeli towarów) - dodano możliwość wstawienia dowolnego tekstu przed podpisami (Ustawienia -> Dokument -> Tekst przed podpisami) - dodano możliwość zmiany marginesu lewego i prawego (Ustawienia -> Dokument -> Marginesy strony) - zmieniono sposób wyświetlania tabeli z rozliczeniem stawek podatkowych - dodano na wydruku kolumnę (wartość z podatkiem VAT /gdy obliczenia według netto/ lub wartość bez podatku VAT /gdy obliczenia według brutto/) - dodano opcję, która umożliwia wyłączenie przeliczenia rozliczenia podatku VAT na PLN gdy dokument jest w innej walucie (formularz dokumentu) - dodano opcję, która umożliwia przeliczenie cen towarów i usług na walutę dokumentu zgodnie z ustawionym kursem (formularz dokumentu). Jeżeli ceny towarów i usług są w EURO i dokument jest w EURO to opcję należy wyłączyć. Jeżeli ceny towarów i usług są w PLN a dokument jest w EURO to opcję należy włączyć. Wówczas ceny zostaną przeliczone na EURO. |
|